Opera-Explorer

Via deze weblog kom je meer te weten over de educatieve werking van de Vlaamse Opera. Wie zijn ze? Wat doen ze? Hoe werken ze? enjoy... Voor klachten en commentaar: jschreibers@vlaamseopera.be

24 maart 2006

Enkele reacties op de Toverfluit


Foto de Toverfluit
Originally uploaded by Barberine.
Ik vond het heel speciaal!
Er stond een reuzengroot bed op het podium en
ik dacht: “Hoe kan een verhaal zich nu afspelen op een bed?”
Overal waren verborgen luiken, waardoor er op het bed van alles kon gebeuren.
Machtig!
Het grappigste stel was Papageno en Papagena. Toen Papageno een taart gooide,
dacht ik even dat dit mis ging. Maar alles verliep foutloos.
(Laura Bossuyt)

Het thema “Mozart” was heel interessant en leuk. De opera was zeker een succes!
Ik had nooit verwacht dat het zo modern ging zijn. Er werd ook fantastisch gezongen.
Ik vond het gewoon DE MAX.
(Stien Braeckman)

Ik vond het heel tof dat de juf voor ons gereserveerd heeft. De zaal was heel mooi en de voorstelling prachtig. De zangers hadden een fantastische stem. Wat een uithoudingsvermogen om zo lang te kunnen zingen! Het was een mooi en grappig verhaal. Ik geniet er nog van!
(Ward Borghgraef)

Veel kinderen denken dat de opera saai is. Maar dit is niet zo. Het operagebouw is zeer groot en hoog. Onze klassen zaten op de beste plaatsen, helemaal vooraan. Het orkest zat voor één keer op het podium. Op het einde moesten de spelers nog eens opkomen, omdat we bleven klappen.
Normaal is deze opera in het Duits, maar speciaal voor de jonge kijkers was de voorstelling in het Nederlands. Uniek dus. Zeker de moeite om ook eens te gaan kijken en vooral te gaan luisteren.
(Astrid Smet)

Eén woord: Bravissimo!
(Stephanie Van Laere)